SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número1Temporalização(ões) Biográfica(s) na Educação de AdultosHabilidades Sociais no Contexto Presencial e Online: Interferência do Uso Problemático da Consola de Videojogos índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Sisyphus - Journal of Education

versão impressa ISSN 2182-8474versão On-line ISSN 2182-9640

Resumo

MAKSIMOVIć, Maja. Insights from liminality: Navigating the Space of Transition and Learning. Sisyphus [online]. 2023, vol.11, n.1, pp.147-166.  Epub 24-Jul-2023. ISSN 2182-8474.  https://doi.org/10.25749/sis.26969.

This study explores the concept of liminality, a transitional phase marked by uncertainty and disorientation, within the context of adult education. The research employed the correspondence method, engaging in a three-month exchange with a participant to reflect on the personal experience of the liminal phase. Through sharing stories and examining connections with transformative learning, the research highlights the importance of encounter and dialogue in navigating liminality and fostering the emergence of new perspectives. The results of the study offer insight into the utility of the dialogical approach of Martin Buber in understanding and enduring the liminal phase.

Palavras-chave : liminality; correspondence; transformative learning; disorientation.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )