SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 issue3The Digital Transition of Educational Resources: The Role of “Doublethink” in Policy SpeechesAnalysis of Online Education During the Covid-19 Pandemic from the Perspective of Feenberg’s Critical Theory of Technology author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Sisyphus - Journal of Education

Print version ISSN 2182-8474On-line version ISSN 2182-9640

Abstract

CASABLANCAS, Silvina  and  MARTINELLI, Silvia Irene. Pesquisa e Ensino com Tecnologias Antes e Durante a Pandemia na Universidade Nacional de Luján. Sisyphus [online]. 2024, vol.11, n.3, pp.155-178.  Epub Feb 18, 2024. ISSN 2182-8474.  https://doi.org/10.25749/sis.29757.

Neste artigo situamos a perspectiva crítica da Tecnologia Educacional através de dois exemplos desenvolvidos na Universidade Nacional de Luján (UNLu) da República Argentina: um caso de pesquisa e um de docência. A integração analítica destas duas atividades constitui uma espécie de testemunho de como se desenvolveram as ações universitárias no contexto atípico da pandemia, com suas luzes, sombras e possíveis legados.

Keywords : universidade na pandemia; tecnologia educativa; aulas virtuais; aulas universitárias.

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )