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Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Aná. Psicológica v.15 n.4 Lisboa dez. 1997

 

The right methods for adults

On English acquisition/learning

 

Chen Jiamu (*)

 

 

ABSTRACT

Each teaching method has its own strenths and weaknesses. Factors such as purposes, age groups and stages of mental development are to be taken into account in terms of the adoption of a teaching method.

Adult learners of English have their own advantages and disadvantages, too. Normally, the latter outweigh the former. How to obtain the best result out of them? Why take a certain method rather than another is a given context? These are the questions this paper attempts to account for.

Since none of the methods in the history of language teaching so far can fulfill the desired goals all in one go, the author holds that for adult beginners, both the Natural Method and Total Physical Response are preferred while the Communicative Approach and Community Language Learning are to find favour with those at intermediate and advanced levels, and that the teaching of composition writing should be guided and integrated with the training of other language skills, particularly at an elementary level.

Key words: Teaching methods, context, transfer, elementary (primary, beginning), acquisition/learning, mechanism, medium.

 

 

RESUMO

Cada método de ensino de uma língua estrangeira tem os seus méritos e fraquezas. Factores como os objectivos, a classe etária dos alunos e os seus estádios de desenvolvimento mental devem ser tidos em conta na escolha do método de ensino.

Como alunos de inglês, os adultos têm vantagens e desvantagens, e normalmente as desvantagens são mais importantes que as vantagens. Como obter os melhores resultados com aquele tipo de alunos? Porquê escolher um determinado método num dado contexto e não noutro? São estas as questões que este artigo aborda.

Como nenhum dos métodos na história do ensino de línguas consegue atingir todos os objectivos de uma vez só, o autor defende que para os adultos principiantes devem ser preferidos os Método Natural e o da Resposta Física Total, enquanto a Abordagem Comunicativa e a Aprendizagem da Língua em Comunidade são mais adequadas para os alunos em estádios intermédios e avançados. O ensino da composição escrita devem ser guiado e integrado com o ensino de outras competências linguísticas, sobretudo nos estádios elementares.

Palavras-chave: Métodos de ensino, contexto, transferência, estádios elementares, aquisição/aprendizagem, mecanismos, meios.

 

 

Texto completo disponível apenas em PDF.

Full text only available in PDF format.

 

 

(*) Chantou Sparetime University, Popular Republic of China.

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