SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número1EditorialAtención integrale; un nuevo paradigma en la prestación de atención a la salud índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de Gestão dos Países de Língua Portuguesa

versión impresa ISSN 1645-4464

Rev. Portuguesa e Brasileira de Gestão v.8 n.1 Lisboa mar. 2009

 

MIT Sloan Management Review

O que as pessoas querem (e como prevê-lo)

Thomas H. Davenport* e Jeanne G. Harris**

 

 

Resumo: As empresas hoje em dia têm um acesso sem precedente a dados e dispõem de tecnologia sofisticada para as apoiar, como nunca, na tomada de decisão. Em que medida têm sucesso na previsão sobre o que os clientes querem ver, ouvir e comprar?

Palavras-chave: Marketing, Prospectiva, Previsão, Tecnologias de Informação

 

Title: What People Want (and How to Predict it)

Abstract: Companies now have unprecedented access to data and sophisticated technology that can inform decisions as never before. How successful are they helping forecast what customers what to watch, listen to and buy?

Key words: Marketing, Forecasting, Prediction, Information Technology

 

 

Texto apenas disponível na versão impressa.

Full text only available in printed version.

 

 

Agradecimento

Os autores agradecem a Katherine C. Kaufmann, investigadora associada do Institute for Higher Performance Business, da Accenture, pelas suas contribuições para o artigo.

 

* Thomas H. Davenport é professor e presidente da área de Tecnologias de Informação e Gestão no Babson College em Wellesley, no Massachusetts, Estados Unidos. É co-autor com Jeanne G. Harris de Competing on Analytics: The New Science of Winning (Harvard Business School Press, 2007).

Thomas H. Davenport is the President’s Distinguished Professor of Information Technology and Management at Babson College in Wellesley, Massachusetts, USA. Is co-author with Jeanne G. Harris of Competing on Analytics: The New Science of Winning (Harvard Business School Press, 2007).

** Jeanne G. Harris é investigadora e directora de pesquisa no Institute for High Performance Business, da Accenture e está baseada em Chicago, Estados Unidos. Pode contactar os autores pelo e-mail: smrfeedback@mit.edu.

Jeanne G. Harris is executive research fellow and director of research for the Accenture Institute for High Performance Business, based in Chicago. Contact the authors through: smrfeedback@mit.edu.

 

Traduzido e adaptado de «What People Want (and How to Predict it)», de Thomas H. Davenport e Jeanne G. Harris, MIT Sloan Management Review (Inverno 2009, vol. 50, n.º 2, pp. 23-31), com autorização do editor. Tradução e adaptação por Grupo Adventus.

Translated and adapted from “What People Want (and How to Predict it)”, de Thomas H. Davenport e Jeanne G. Harris, MIT Sloan Management Review (Winter 2009, vol. 50, no. 2, pp.23-31), authorized by the editor. Translation by Groupadventus.com.

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons