SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número20Construindo um ambiente de curadoria para engajar o cidadão em histórias noticiosas: um caso da metodologia ADRB-learning, Recursos Educativos Digitais e Ensino Profissional: Uma estratégia de apoio ao desenvolvimento da Prova de Aptidão Profissional índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


RISTI - Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação

versão impressa ISSN 1646-9895

Resumo

CONTRERAS-ESPINOSA, Ruth S.; EGUIA-GOMEZ, Jose Luis  e  ALBAJES, Lluis Solano. Involving elementary teachers in the design of a serious game through action-research methodology and co-creation. RISTI [online]. 2016, n.20, pp.115-130. ISSN 1646-9895.  https://doi.org/10.17013/risti.20.115-130.

Serious games are tools that can support school learning. This paper describes a project that involves elementary teachers in the design of a serious game through Action-Research methodology and Co-creation. The project resulted in a serious game to promote work on elementary education level competencies. The game, called "Dolors Aleu", is focused on basic skills for 8-11 year-old children. The paper presents the research work carried out by a group of researchers in collaboration with elementary teachers from Barcelona, Spain. We argue that Action-Research with Co-creation is a useful first step for serious game designers.

Palavras-chave : Serious Games; Co-creation; Competences; Action Research; Primary Education.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons