Gender, Expertise and Authority: The effect of gender and specialized knowledge on the perception of authority Amâncio, Lígia
|
|
Effects of the social interaction context on social judgeability Caetano, António; Vala, Jorge
|
|
Towards the resolution of the apparent discrepancy between the incongruency effecte and expectancy: Based illusory correlations Garcia-Marques, Leonel
|
|
Social psychology in Portugal Jesuíno, Jorge Correia
|
|
Spontaneous Activation of Schemata under Stress Getting control over earthquake threat Lima, Maria Luísa
|
|
The role of group status and history of the conflict on intergroup discrimination strategies Lima, Maria Luísa; Monteiro, Maria Benedicta; Vala, Jorge
|
|
Gender and management Stereotypes and attributions for a sucessful career Nogueira, Conceição; Amando, Lígia
|
|
The influence of processing goals in a multitarget multidomain context: the quest for memory organisation Palma-Oliveira, José M.
|
|
Os processos de pensamento em Psicologia da Educação Silva, Adelina Lopes da
|
|
Porque e para quem escrever?: Crenças sobre a escrita, sua função e audiência Martins, Maria João Alvarez
|
|
Self-regulatory cognitive processes have been studied in order to understand how they affect the learning results and how they can be stimulated and developed in students. Silva, Adelina Lopes da
|
|
A relação entre cognição e motivação ao nível da aprendizagem escolar: Uma análise do modelo das «abordagens à aprendizagem» Duarte, António Manuel
|
|
O pensamento do professor na fase interactiva do ensino: meta-reflexões, dos professores aos investigadores Pinto, Alexandra Marques
|
|
Que confiança podemos ter nas conclusões estatísticas que apresentamos ? Azevedo, Manuela; Garcia-Marques, Teresa
|
|
Papel e Importância da Pessoa do Psicoterapeuta à Luz da História da Psicoterapia Vasco, António Branco
|
|