SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número2Programa tutorial em crianças do 4.º ano de escolaridade: Benefícios cognitivosAprendizagem da matemática: Proposta de avaliação de dificuldades específicas na adição e subtracção no 1.º Ciclo do Ensino Básico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Análise Psicológica

versión impresa ISSN 0870-8231

Resumen

GRACIO, Maria Luísa Fonseca. Representação social da criança em educadores de infância e professores do 1.º Ciclo do Ensino Básico portugueses . Aná. Psicológica [online]. 1998, vol.16, n.2, pp.285-300. ISSN 0870-8231.

This article presents a summary of an exploratory study whose theoretical framework concerns the social representations theory. The research focuses on the representation of children by kindergarten teachers and primary school teachers through the creation of three contexts of report: the child, the child before schooling and the child at school. To collect the information analysed in the study, the author adopts two different techniques: semi-directive interviews and free association of words, and their respective organised introspection.

Palabras clave : Social representation; child; kindergarten teacher; primary school teacher.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons