SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número46ENTRE A PANDEMIA E O POPULISMO: UM OLHAR SOBRE AS CANDIDATURAS FEMININAS àS ELEIçõES PRESIDENCIAIS DE 2021 EM PORTUGALBarreiras no acesso à saúde sexual e reprodutiva: experiências de mulheres com deficiência no extremo sul do Chile índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Ex aequo

versão impressa ISSN 0874-5560

Resumo

FREIRE, Priscila. “The Gender Problem” in Educational Policy: From international guidelines to the current framework in Brazil. Ex aequo [online]. 2022, n.46, pp.69-87. ISSN 0874-5560.  https://doi.org/10.22355/exaequo.2022.46.05.

This article focuses on the issue of gender in educational policy, and aims to analyze how conceptualizations of gender are present, at the macro level, in policy instruments for school education in Brazil and in international guidelines. It is a feminist approach that proposes a critical look at the discourse of public education policy. The analysis shows that gender equality, in both national and international contexts, faces macro-structural obstacles that privilege a masculinist and procapitalist perspective in school education.

Palavras-chave : Gender; gender sensitivity; educational policy; Brazil; feminist criticism..

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )